• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
سه شنبه 23 مهر 1398
کد مطلب : 85349
+
-

افزایش 2 برابری اتوبوس‌های اعزامی  از قم به مرزها

 مدیر کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم گفت: تعداد اتوبوس‌های اعزامی از این استان به نواحی مرزی برای انتقال زائران اربعین نسبت به سال گذشته 2 برابر افزایش ‌یافته است. 

به گزارش ایرنا «ابوالفضل جمالی» افزود: در ۱۰ روز نخست اجرای طرح اعزام زائران اربعین، افزون بر 1۱۴۸ اتوبوس از قم به نواحی مرزی چهارگانه مهران، خسروی، شلمچه و چزابه اعزام‌ شده است. وی اضافه کرد: سال گذشته در مجموع بیش از ۵۹۵ اتوبوس برای جابه‌جایی زائران اربعین از قم به نقاط صفر مرزی اعزام شد. 

جمالی در مورد تعداد زائرانی که از قم به ‌وسیله اتوبوس در ۱۰ روز گذشته به نواحی مرزی عراق اعزام‌ شده‌اند، اظهار کرد: بیش از ۳۶ هزار و ۷۶۵ زائر به نقاط مرزی اعزام ‌شده‌اند که در اربعین سال گذشته، تعداد زائران اعزامی از قم بیش از ۲۲ هزار و ۹۱۵ نفر بوده است. مدیر کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم گفت: تاکنون هیچ مشکلی در تامین اتوبوس‌های مورد نیاز برای اعزام زائران از قم به نواحی مرزی نداشته‌ایم. 

این مسئول همکاری و همراهی دفاتر حمل‌ونقل، مالکان ناوگان و رانندگان اتوبوسرانی برون‌شهری را طی این ایام برای شرکت در مراسم اربعین مناسب ارزیابی کرد و افزود: با هر نوع تخلف و تخطی از مقررات برخورد می‌شود و اهمالی نسبت به اعمال قانون وجود ندارد. وی افزود: در ۱۰ روزی که از اجرای طرح اعزام زائران اربعین حسینی به نواحی مرزی عراق می‌گذرد در راستای صیانت از حقوق زائران با ۲ شرکت متخلف برخورد شد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید